sunnuntai 20. tammikuuta 2013

Vastauksia 2

Mistä saisin uuden hylkeen? hyvin varustetuista tavarataloista

mikä on elämän tarkoitus? kebabbi. ei vaa en mä osaa sanoo

kirjoitatko runoja? en :--(

kuka on sun suosikki laulaja? chris martin

laulatko suihkussa? en :--DD

kolme suosikki blogiasi? niitä on hirveesti, ainaki DreamtimeBulldog in the bathroom ja Sunshine In North

onks sul koskaa ollu nikonii? on juu

missä oot oppinu kuvaamaa? aika paljon ite ja sitten koulussa

monta kuvaa oot ottanu nykysillä kameroillas? tolla canonille oon ottanu jonkun 2000 kuvaa, nikonilla taisin ottaa 30 000

paljo sun kamerajuttuihin on menny yhteensä rahaa? aivan liikaa!

ootko hyvä piirtää? joskus piirsin paljon nii sillon olin varmaa iha hyvä mut nykyää ei oikee luonnistu

käytätkö meikkiää vai aina meikittömänä? oon oikeestaan meikittömänä aina ellei oo mitää specialia tapahtumassa tai muuten menossa jonnekkin ihmisten ilmoille

ootko miettiny että voisit jo ensi vuonna (18v) muuuttaa kotoo? en tiiä, kyllä mä kotona asun ainakin koulun loppuun

haluisitko asuu helsingis? haluisin!

matkusteletko paljon ulkomailla? en :--( sit ku oon rikas nii lähen jonnekkin kauas

seuraatko paljon muita blogeja (muita kuin kavereiden)? kyllä mä aika paljon

tykkäätkö uida? en xD

ootko koskaan pelänny pimeetä? oon joskus pikkusena! ja vähä vieläki...

ootko ollu kesätöissä missään? joo oon ollu sotainvalidien sairaskodin keittiössä ja sitten jyväskylän keskussairaalassa

tuuli naki

haluisitko vaihtaa nimes? en mä oikeestaa

ootko nyt onnellinen? olen !!! :--)

mikä on sun suosikki objektiivi? 50mm f/1.4

minkä ikäisenä sait/ostit ekan järkkärin? ostin mun nikonin muistaakseni 2009 syksyllä

miten oot oppinu kuvaamaan? ite ja koulussa

miten muokkaamaan kuvia? sama juttu, ite, kattonu tuoriaaleja netistä ja koulussa

mistä innostus kuvaamiseen lähti? mä en oikee tiiä.. mä muistan et mun vanhassa kännykässä (aikaa siis ennen ekaa kunnon kameraa) oli muisti täynnä koska otin sen kameralla kuvia hirveesti jostain turhista asioista. sitten sain sen pokkarin ja kuvasin sillä ehkä päälle vuoden jonka jälkeen tajusin ettei se enään riitä. siitä se sit kait lähti.


haluisitko valokuvata ammatikseks vai jotain muuta? kyllä se valokuvaus kiinnostais ammattina

pelkäätkö koskaan tulevaa? kyllä sitä aina vähä pelkää

millon päätit että toi valokuvauslinja ois sun juttu? Siinä vaiheessa kun piti hakea jonnekkin kouluun ja tajusin että en pärjää lukiossa ja ainut amis linja mikä kiinnostaa on valokuvaus!!

miksi halusit tulla isona kun olit pieni? kukkakauppiaaks :--DDD

lempi vaatekauppa? beyond tai carlings

millä kolmella sanalla kuvailisit itteäs? hölmö, nälkänen, makkara

mitä on eka tavara mikä sun vasemmalla puolella on nyt? tommonen musta pieni norsu

minkä yhden asian haluisit ehdottomasti tehdä tai kokea ennenkun kuolet? nähä manaatteja ja surffata!

millanen näkymä sun huoneen ikkunasta on? naapurin talo ja niitten komposti

onko sulla jonkunlaista kuvaa siitä, millasen elämän haluaisit aikuisena? juu on ehkä, kuvittelen ainakin olevani tosi onnellinen

mitä kappaletta kuuntelit viimeks? Mumford & Sons - The Cave

oikeesti christa rakastaa mua

mitkä ihan pienenpienet asiat saa sut iloseks? entäpä ärsyyntyneeks? iloseks mut saa jos on aurinkoinen päivä, tai vaikka että joku ohikulkia hymyilee. ärsyttää rupee tietusti kaikki vastakohat, harmaa sää ja että kaikki ihmiset on väsyneitä ja kiukkusia, se tarttuu nii helposti :(

ootko kova tekemään jekkuja sun kamuille? en mä ehkä kavereille mut äitille pitää aina tehä XD se kyllä kostaa aina :--(

ootko sarkastinen ihminen? no en ainakaa pahimmasta päästä! tai no oon mä vähä.

osaatko lukea toisten ajatuksia? jep ja kävellä seinien läpi

jos saisit olla missä työssä tahansa, mitä tekisit?  haluisin ehkä olla jonkun vaatefirman vakkari kuvaaja

tykkäätkö kalastaa? tottakai. virvelit aina valmiina menoon. ei vaa en mä oikeesti.

jos oisit eläin mikä eläin oisit? varmaa kissa, menisin aina nukkumaa jonnekkin lämpöseen enkä tulis pois ennen ku meen syömään tonnikalaa tajuttomasti.

uskotko horoskooppeihin? een

mitkä on sun lempi vaatteet? ruutupaidat ja villapaidat ja pipot. pipot lasketaa vaatteeks.

Minkä näistä valitsisit mieluiten (1 valittava!):
-nakki
-leipä
-pitsa
-nakkileipä
- vai nakkipitsa? No nakkileipä on tietysti se og. Ja jos vielä sais lisätä nii neljällä kastikkeella.

miten hoidat sun hiuksii? en mitenkää XD okei kyllä mä ne pesen melkein joka päivä ja harjaan kröhöm vähä sillon millon jaksaa.

lempi vaatemerkki? melodica

mil keskiarvol pääsit tonne valokuvauslinjalle? sinne oli pääsykokeet niii keskiarvoo ei katottu!

sponssaaks sun porukat nois kamera hankinnois? tai muuten vaa? kyllä se sponssaa esim bussikorttiin, ruokaan ja muuhun tarpeelliseen mut ei ne mihinkää kalliiseen anna rahaa esim kameraan.

Oletko koskaan harkinnut värjääväsi hiuksiasi punaruskeiksi? en oikeestaa!

Mitä pelkäät? jonkun tärkeän menettämistä, ukkosta ja ilotulitteita

Oletko itsevarma? riippuu vähä asiasta mut en mä yleensä

housut meinas tippuu

Linkkaa vaik muutama siisti lonkkari, jotka ois superjeees saada? Tämä, tämä ja tämä

kauan oot seurustellu nykyisen poikaystäväs kanssa? kohta tulee vuosi

mitä kuvanmuokkausohjelmaa käytät? Photoshop CS6

Mitä koulua käyt? Petäjäveden käsi- ja taideteollinen, valokuvaus linjalla

oisko jotain vinkkejä mitä vaaditaan ''hyvään kuvaan''? "hyvä kuva" on iha katsojan silmissä, että sitä on vähä hankala neuvoo mut mun omaan "hyvään kuvaan" tarvitaan ainakin pieni syväterävyys ja luonnonvalo

entä muita perus vinkkejä valokuvaukseen? jos on ostanu/ aikoo ostaa järkkärin nii ei kannata pysyy siinä perus kitti putkessa :--)

kerro vähän lonkkauksesta, että mimmosta se on, missä sitä voi harrastaa, mistä saa tarvittavat varusteet yms? Se on jotain ihanuutta ku kesällä liikkuu paikasta toiseen tosi kätevästi. Parasta on mennä öisin autoteillä ku ei tuu autoja, on tilaa ja on lämmin namnamnam.. mut lonkkaamaa voi oppii jo yhessä kesässä ja sillä voi mennä oikeestaa kaikkialla missä on asfalttia. Toki kaikki mäet on aina plussaa ku saa laskee ne alas. Netistä löytyy kyllä kaikki varusteet ku pikkusen ettii! :--)

ja alottelijalle vinkit? jos tietää jonkun jolla on lonkkari nii kannattaa käyä kysyy jos sais pikkusen kokella sitä enne ku ostaa oman. sen jälkee ainakin ostaa sen oman laudan.

miten sait näin paljon lukijoita blogillesi? en todellakaa tiedä. se hämmentää mua itteenikin. toki nuo mun kamut on välillä linkannu mun blogia omaan blogiinsa!

mistä ostat yleensä vaattees? kirppareilta, carlings, beyond, h&m miesten osastolta

entä miten yleensä muokkaat kuviasi? heitän curveseja vähä sinne tänne, terävöitän jos tarviin ja poistan ylimääräsen kakan.

olitko ylä-asteella feimi? no en nyt sanois

kuunteletko paljon musaa? joo kyllä mä päivittäin käytän spotifya ja jos en nii mp3

ethän tee vastaus videopostausta? En todellakaan :-D

Onko sulla toista nimeä? Juu, Elina

Missä paikoissa oot asunu elämäs aikana? Jyväskylässä oon asunu aina. Asuin Palokassa ja muutettiin sieltä Kypärämäkeen ku olin 5 vee.

top kolme biisiä? tämätämä ja tämä!

mitä mieltä oot sun koulun kuvaykkösistä? XD kyseleekö siellä joku joka on yksi heistä ??! noh, mitäs mieltä minä heistä.. mä en oikeestaa tunne niistä ketään nii paha sanooo mutta varmasti oikein mukavia otuksia kaikki :--)

Lumilautailetko? een, lauta on kivempi rullilla

ootko tunteellinen ihminen? hmm en osaa sanoo... en mä ehkä sillei tunteellinen oo mut kyllä mä kaikkee fiillistelen, okei en tiiä onko noi nyt sama asia ja en ees tiiä enää mitä selitän

meikän suu

Miten ja mistä olet hankkinut kamerasi? Tilasin muistaakseni Gigantin nettisivuilta

Oletko äkkipikainen? riippuu vähä että asiasta mutta yleensä en.

Mielipiteesi eläinkokeista? en oo oikee perehtyny asiaan mutta kait väärin se on

Tunnetko sä its all for reaching for blogin iida aliisan? en. oltiin kyllä samalla ylä-asteella ja oikein mukavalta tytöltä hän vaikuttaa :--)

Millä valokuvaat? Kameralla sitä yleensä tehdän XD

mitä objektiiveja omisat? 50mm f/1.4, pärjään sillä ainaki tällä hetkellä nii hyvin etten muita tarvii

mitä mieltä olet kasvissyönnistä? arvostan!! ite en pystyis kylläkää

oletko sosiaalinen ihminen? aikalailla juu

ottaisitko mielummin 100e vai paketillisen makkaraa? no makkarapaketti tietysti. parempi vielä olis jos ne ois nakkeja.

lempi kalalaji? lahna

ihan pakko.. MILLON KAHVILLE!? milla, ihan millon vaa!!

Voitko tehä videopostauksen jossa vastaisit näihi? en XD en osais olla luonteva videossa

Kannattaako ostaa toi 50mm 1.4 ? Kannattaa

rullailusta sen verran et ootko koskaa tehny mitää lonkkaus trippejä, eli siis tyyliin kaveriporukalla lonkut alle ja koko päivä lonkaten joku pidempi matka ?(jos oot, millasta oli???) No en varsinaisesti.. ollaan me kavereitten kaa kieretty jyväsjärvi ympäri ja se taitaa olla pisin pätkä! Eli viime kesänä tais olla enkka joku 20km. Ois kyllä iha hullun kiva tehä semmonen tosi pitkä reissu, ehkä ens kesänä :--)

Tiiätkö hyvii rullaus mestoi tääl jyväskylässä tai jkylän lähettyvil ? joo no se jyväsjärvi ainaki on hullun maukas lenkki!

Lapsuuden haaveammattisi? Tää tais tulla jo mut se oli se kukkakauppias

Mihin ammattiin et ikinä haluaisi? hmm johonkin toimisto duunii, papereita ja sun muuta konttori kamaa, yäk

Tutustutko helposti uusiin ihmisiin? Kyllä mä oikeestaa!

Millaista musiikkia kuuntlet? Aikalailla kaikki menee mut enimmäksee jotain indierokkia.

Tykkäätkö omista hiuksistas? mulla on viha-rakkaus-suhde niihin.

Tuleeks susta valokuvaaja "isona"? ehkäpä!

Onko blogin pitäminen kivaa? no jos se ei olis nii tuskin mä pitäisin XD tää on kivaa

Laitatko usein facebookiin kuvias? en oikeestaan

Joku peruspätevä objektiivi canoniin? 50mm f/1.4


_DSC1386-1

20 kommenttia:

  1. Heh, toi Dreamtimen bloggaaja oli mun kanssa samalla luokalla yläasteella <3 :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oikeesti hohooo johanna vaikuttaa oikein mukavalta :--))))

      Poista
  2. Hei! Opiskeletko siis Jyväskylässä Audiovisuaalista viestintää eli media-assariksi? (: Ootko tykänny opiskella siellä, millanen ilmapiiri siellä on jne? Oliko vaikea päästä sisään? Tiiätkö yhtään tampereen samasta linjasta, että millanen meininki siellä on? Oon vähän kahen vaiheilla kumman laitan yhteishakuun ykkösvaihtoehdoksi.

    Voitko kertoa vielä miten tuo 50mm f/1.4 eroaa 50mm f/1.8 putkesta?

    Tykkään hirmusesti blogistas :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kerroin tässä postauksessa juuri että olen petäjävedellä koulussa enkä av. eli en tiiä mikä meno siellä on. ja en oo omistanu 1.8 putkea koskaan mut oon kuullu et se on vähä muovinen ja että sillä on tarkennuksessa jotain ongelmaa! joten suosittelen 1.4 :--)

      Poista
  3. Manaatit <3 tulee aina tosi hyvä mieli jostain syystä kun luen niistä täällä sun blogissa :) oot tosi kaunis!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hahaha :DD voiku kiva juttu heh kiitos!

      Poista
  4. pakko kysyä, että olitko yläasteella pipo päässä tunneilla?:D

    VastaaPoista
  5. Surffaaminen on munki unelma, aivan huikeen näköstä <3 :D ja sää oot ihana :') Mut kantsiiko mielummin säästää pitempää ja ostaa 50mm f/1.4 vai ei säästää pitkää ja ostaa f/1.8 ??
    p.s makkarat on pahoja ja lumilautailu on ihanaa!!! nih
    mut sun tarvii tehä näitä vastauspostauksia muullonki :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mää suosittelen että säästät pitempää ja ostat 1.4 :--)) ja joo ei makkara oo mitää hirveen hyvää herkkua XD vois nyt talvella kokella lautailua hoho!!

      Poista
  6. kiitti hei mä meen ihan kolmoshymiöks :3 oot muikee muige!
    ps uskomaton erityisesti toi tokavika kuva!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hihi ole hyvä vain :---)))) blogisi uskomaton on tyttönen kuules!!

      Poista
  7. voi vitsit minun surkea päiväni vähän iloistu! :-)

    miks bloggeri ei ilmota mulle sun uusista postauksista :-( pöh pah...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi loistavaa jos sain sen paremmaksi :---) höh eikö!!! joo oon kuullu muutamalta muultakin että ei näy päivitykset bloggerissa :( tyhmä bloggeri

      Poista
  8. hei, tuli vaan tässä mielee, että ku teet noita gifejä, nii teetkö ne photarilla? jos teet nii voitko neuvoo, miten ne tehäää:)?

    VastaaPoista
  9. xDDD lähti reippaasti käyntiin tolla ekalla kyssällä..

    VastaaPoista