tiistai 7. toukokuuta 2013

Kevätkuvia ja plääplääplää

lutako
kevätrullaatirullaa
manaati
lätäkö
silita

Käytiin poikaystävän kanssa rullaamassa Jyväsjärven lenkki ja nää kuvat tarttu matkalta. 


Nyt tulee tää plääplääplää-osuus, sillä aattelin vähä avautuu kommentoinnista. Tää on häirinny mua pitkään jo, että kommennit on vähentynyt huomattavasti ja että kuinka turhauttaa kun on tehnyt postauksen ja tulee kattomaan seuraavana päivänä kommentit ja lukee että "1 julkaistamaton kommentti". Se saa mut jo iloseks kun huomaan tarkistattomien kommenttein lukumäärän vaihtuvan kaks numeroiseks!

Oon tainut aikasemminkin tästä pikkusen huomauttaa ja sen jälkee muutamaan postaukseen tuli hyvin kommentteja ja sitten se jäi taas. Kuitenkin tuohon kävijä määrään nähen tulee hirmusen vähän kommentteja. En tarkota että kaikkien kommenttejen tarvii olla "jee hienoja kuvia" vaan vois olla rakentavaa palautetta jos sattuu kuvat tylsistyttämään. Sama asia kun piilottaisin blogin kaikilta ja jatkasin silti sen pitämistä, kommentointi tuskin hirveesti muuttuisi.

Toivon että pystytte ymmärtämään tän turhuuden, varsinkin ne joilla on myös blogi.
Onneks en taida olla tän asian kanssa yksin, sillä Suvi kirjotti omaan blogiinsa vähän vielä pitemmästi ja paremmin tästä aiheesta, johon voin yhtyä ja tuo postaus sai mutkin avaamaan suun vähän enemmän. Ja oon kuullut myös huhua muilta bloggaajilta että heillä on samoja ongelmia, ei siis olla Suvin kanssa ainuita.

Onko ihmisistä tullu liian laiskoja vai onko vaa blogit niin mitään sanomattomia, kirjaimellisesti.

124 kommenttia:

  1. En usko, että ihmiset ei kommentoi tänne siitä syystä että tää ois muka jotenkin huono blogi. Päinvastoin, tää on ainakin mun yks lemppariblogeista, mutta en oo vaan koskaan uskaltautunu komentoimaan tänne...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi vitsi, kiva kuulla! uskalla ihmeessä kommentoida enemmän! :--)

      Poista
  2. Mä tuun vastakommentoimaan! Jengi on vaan laiskoja ja itsekin olen maailman huonoin kommentoija koska luen poikkeuksetta postaukset puhelimella millä on maailman ärsyttävintä kommentoida kun se menee aina jumiin, sitten ei vaan muista enää kommentoida. Musta tuntuu että blogitarjonta on myös nykyään niin järjetön, että jengi on ihan turtunu ja sitten ei tajuta sitä että se pienikin sananen piristää bloggaajan päivää vaikka se olisikin se jee hienoja kuvia, sekin on parempi kuin ei mitään! Musta sun kuvat on aina tosi upeita ja rakastan niiden värejä, en tiedä miten onnistut kikkailemaan ne aina niin pehmeiksi ja miellyttäviksi, plus oot maailman suloisin tyyppi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. totta!!! sitten joskus aikasemmin kun valittelin tästä niin joku kommentoi että "en viiti kommentoida ku luulen että sulle tulee niiin paljon kommenttia ettet jaksa lukea" nii ÄÄÄ kauhistuttaa suorastaan jos joku ajattelee niiin!!! mut jee haha oon super otettu jos tykkäilet mun kuvista, kiittoss!! :--))

      Poista
    2. Tulin just kommentoimaan tänne samaa ku Suvi! Mää en varmaan ikinä lue blogeja koneella ja puhelimella tää kommentointi vaa kusee.. Nytki joudun laittaan anonyyminä koska tää ei suostu muuten ja oon kirjoittanu tän kommentin jo miljoonasti uusiksi! Mutta minä urheasti yritän kommentoija sulle (ja suville) mutta sitte ärsyynnyn ku ei toimi ja en sitte ennää muista.. :(

      Poista
    3. joo no ton kännykkäkommentoinin ymmäärrän hyvin koska ite teen sitä samaa! kännykät on iha tyhmiä tälläseen :(

      Poista
  3. Mä en vaan koskaan jaksa/muista kommentoida! :( mutta voisihan sitä yrittää parantaa ja muistaa välillä ilmastakin lukevansa tätä blogia. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jep ite syyllistyn kyllä kans siihen että jos on vaikka kiire ja selaa äkkiä muutaman blogin läpi ja ajattelee kommentoivansa myöhemmin nii sit unohtaa jo!!

      Poista
  4. laiskuus ehdottomasti on syy :(

    VastaaPoista
  5. kait se on ihan yleistä että ei enää tuu niin paljon kommentteja. en oo varmaan puoliinkaan lukemiini blogeihin koskaan kommentoinu mitään vaikka oisin niitä jo moniakin vuosia seurannut. jotenkin ite ajattelee ettei sillä yhdellä kommentilla siellä oo väliä, mistä lienee sekin johtuu... en tiiä mutta ite ainaki rakastan sun kuvissa sitä sineyttä (onks se sana) ku näkyy joku taivas tms ja se on jotneki niin ihanaa :3 sit kans mul on aina sellanenn fiilis et on uudenlaisia kuvia eiä koskaan saman toistoa ja aina on mielenkiintosii kuvii ja muuta, koskaan en myöskän kyllästy tähän ! sit kans rakastan niitä ihan ölmöjä postauksia sun rikkinäisistä vansseista ja mandariineista :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jotenkin surullista jos aattelet ettei yhellä kommentilla oo väliä!! mä ainakin välitän joka kommentista, varsinkin jos niitä tule johonkin postaukseen vähemmän :--) hahaa kiitos!! välillä saa aina hölmöillä XD

      Poista
  6. Harmitti suorastaan lukea tuota tekstiä. Tajuan sun kannan kyllä, kommenttejen saaminen on yksi bloggauksen parhaimmista puolista ja sulla kun noita lukijoita selkeästi paljon on niin loogisesti kommenttien määränkin odottaa kasvavan.
    Henkilökohtaisesti selaan tätä blogia aina suurella ilolla ja ihailulla. Ongelma nimenomaan taitaa olla siinä, että kun laatu on niin hyvää niin tuntuu että meneekö se ihan pointittomaksi jos joka postaukseen on se sama "uuh jälleen upeita kuvia"-mantra kun kritiikkiä ei tunnu lohkeavan. :----D Ongelma ei siis ole mitäänsanomattomuus, vaan päin vastoin - tämmönen matsku jättää sanattomaksi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hah no kiitos :DD jokanen positiivinen kommentti parantaa aina päivää!!!

      Poista
  7. Nykyisin lähes kaikki blogit on tasasen varmoja ja huippuhyviä postauksia tulee taukoamatta. Itellä ainakin nousee lähes joka postauksesta asiota mieleen joita voisi kommentoida mm. huikeet kuvat tai erityisen ajankohtainen ja asiallinen teksti kuten tässä postauksessa, mutta ite tunnustauden ainakin laiskaksi kommentoijaksi, joka kommentoi vaan kerran vuodessa per blogi tyyliin. :D
    Kröhömn tossa asiassa hieman panostamista. :DD Samalla kun lähdin nyt kommentoimaan niin pakko sanoo et oot yks mun lempi bloggajista! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha joo no mulla ei oo sitä ongelmaa et postausta tulis jokapäivä viis kertaa! oon itekki hiukan laiska tämän suhteen mut jotenki aistin et laiskuutta on ilmassa... mut jeeee kiva kuulla, kiitos!!! :--)

      Poista
  8. siis haluatko sä vaan enemmän kommentteja, jotta sun blogi näyttäis ei niin kuolleelta vai että saisit rakentavaa palautetta? tähän vois auttaa että jos sä kirjottaisit enemmän sellasista asioista joista vois keksiiki erilaisii mielipiteitä ja kommmenttei. ja toi sun "valittaminen" kommenttien vähäisest määräst ei mun mielest auta tähän asiaan, vaan tekee sut epätoivosen näköseks. kumpi on sulle tärkeempää : paljon (oikeesti paljon) kommentteja JOKA postauksessa vai että sul on paljon lukijoita ja kävijämäärä on huikee? eli mikä on se oikee syy et miks haluut paljon kommentteja? oon huomannu kans ett ystäväs mikon blogissa on myös aika vähän kommentteja valtavaan lukijamäärään, eli et oo ihan ainut...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no itseasiassa sekä että! tai ainaki mä oon aatellu et porukka on "ääh tylsiä kuvia, en jaksa kommentoida" niin tossa tilanteessa vois kertoo että miks ne on tylsiä! ja joo, kyllä mä oon vähän epätoivonen koska suoraansanoen mulla laskee motivaatio blogata kun tuntuu että ei ketään edes kiinnosta.. kyllä mun mielestä kommentit on tärkeempiä niin sit tuntuu että ihmisiä oikeesti kiinnostais. ja joo mm. mikko!! oon puhunu sen kanssa kans tästä, samoin christan.

      Poista
  9. ja toinen jutttu, et yks syy miks en joidenki blogeihin kommentoi, on se että bloggaajat ikään kuin laiskasti vastaa "kiitos kaikki", eikä kiitä erikseen jokaista joka sanoo sua vaikka kauniiks ja kehuu sun hiuksii. eli se bloggaajien välinpitämättömyys ja kommenttien itseselvyys. kommentoin joskus annika o:n blogiin just täst välinpitämättömyydestä yleisesti, ja johan tyttö rupes vastaamaan kaikille ja anto blogista ja itsestään super ystävällisen ja erittäin hyvän vaikutelman. tää oli siis se syy miks kommentoin vaan harvoille, jotka jaksaa kiittää oikeesti eikä laiskasti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo tän ymmärrän kyllä!! oon yrittäny yleensä vastata aina kaikkiin kommentteihin joka postauksessa, ees jotain pientä. Välillä taas on niitä että kiittää porukkaa yleisesti ja tylsästi, mutta parannan tapani niitten suhteen :)

      Poista
    2. Itekkin oon miettiny tätä samaa kuin tää ano. Monille bloggaajille se yks kommentti ei merkkaa yhtään mitään, koska he saa niin monia samantapaisia kommentteja. Sitten tuntuu turhalta kommentoida, jos ei ole mitään erilaista sanottavaa.

      Poista
  10. mä ainaki tykkään ihan hirveesti sun ottamista kuvista ja blogista ylipäätään, jotenki vaa kommentoin nykyää niin harvoin blogeihin. :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jihuu kiitos!! <3 yritäppäs parantaa tapaasi ;)

      Poista
  11. Mä olen ainakin ihan maailman huonoin kommentoija ja ylensä ajattelen vaan, että vaikutan ihan tyhmältä ja nyt niillä menee hermot joten ylensä jätän kommentoimatta.

    Musta sun kuvat on mahtavia. Ja jotenki musta on erikoisen hauska lukea sun juttuja yms, koska elät just sellasta elämää (ainakin kuvissa) kun mä haluaisin. haha.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. heei ei noin saa aatella!! ei kukaa aattele et jos kommentoit et oot tyhmä, tai no mä en ainakaa :D mut voi kiitoss!! ei noista kuvista nyt kuitenkaa iha mun koko elämää saa selville :-)

      Poista
  12. Oon liian laiska, en koskaan jaksa kommentoida taikka liittyä edes blogien lukijoiksi. Silt isun blogia oon seuraillu jo pitkään :)! Ihana blogi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jep laiskuutta on ilmassa XD jejee kiitos <3

      Poista
  13. se on suomalainen kulttuuri:D
    ei ketää sano mitään jos asiat on hyvin, mutta suut avautuu vasta sitten kun asiat on hiukanki huonosti tai oikein erityisen hyvin!

    jos sä haluut palautetta, niin voin mä sitä antaa! hirveetä kritisoida ku en ite oo yhtään sen parempi ja ku sä vaikutat viel hirveen mukavaltaki:D mut nyt ku oikeen miettii nii nää sun kuvat on usein aika samanlaisia. tietty jokasel valokuvaajal on oma tyyli, mut sä voisit ettii jotain uuttA kuvattavaa ja uusia maisemia näihin kuviin? tai siis ku sul on tosi usein sun kuvissa sun poikaystävä ja sininen taivas:D niin ja sitten ne teatteripuvustamo -kuvat, jotka ei mua hirveesti kiinnosta, sori:/

    ehkä enemmän sua ja muita malleja ku sun poikaystävä:)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo tuo suomalaisjuttu on kyllä niin totta haha!! ja voi hyvänenaika kun on täydellinen esimerkki rakentavastapalautteesta!!! aina jos on jotain negatiivista nii ihmiset vaihtaa nimimerkin anonyymiks ja haukkuu ihan pystyyn. ei nii, siitä tulee vaa paha mieli mut nyt ei tullu yhtään :--)

      mutta joo oon itekki huomannut et tuo poikaystävä on monessa postauksessa ollu. jostain kummansyystä sen kanssa tulee vietettyä aikaa, ja yleensä mulla on jokapaikassa kamera mukana ja jos sen kanssa on kahestaa niin se päätyy ekana kameran eteen :D ja joo suurinsyy kuvien samanlaisuuteen on varmaan että mä otan ja muokkaan ne haha :-DD ja jos seuraat mua instagrammissa nii voit ehkä huomata et taivas on musta iha sika siisti juttu! en mä tiiä... jotenkin vaistomaisesti tulee otettua samantyyppisiä kuvia ku tykkään sen tyyppisestä! sori, yritän monipuolistaa tätä tavaraa :-) ja joo ei mustakaa ne teatterikuvat oo maailman parhaita XD tulipa pitkä vastaus

      Poista
    2. jess! mä jos tos pelkäsin et eikää, nyt se sanni varmaa loukkaantuu täst kommentist mut ei, nii hyvä sillee:)! joo mä ymmärrän ton, mullaki varmaa kävis tollee (jos olis poikaystävää mut ku ei oo, yhyyy:D) et kuvais ain vaa sitä yht ihmist ku suurimma osan ajasta sen kaa kerra hengais:D ja joo, ne sun instan taivas-kuvat on mageita!
      mut jos se poikaystävä nyt päätyy nii usein nii sit sä voit vaik koittaa erilaist perspektiivii niihi kuvii, jos se ois vaik kauempan tai lähempän kameraa jne;) hahha joo-o..:D

      Poista
    3. nii joo, totta!! hehhe jeee kiitoskiitos :--))))

      Poista
  14. pieni lisäys! :D
    ihmiset on laiskoja! sen takii monilla bloggaajilla on jokasen postauksen perässä sellasii rastitus-juttuja:) monilla pikkublogeilla on vaan se "tykkäsin"-nappula, mut esim Paper Planes -blogin Juulilla on kaikkii erilaisii vaihtoehtoja siinä alhaalla (esim "mielenkiintoinen", "mukava lukea" ja "en tykännyt") eli jos nää kommenttimäärät ei ala tästä vieläkään kasvaa ja haluut silti vieläki palautetta lukiojoilta, nii pistä semmoset rastitusjutut postausten perään:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hei muute hyvä idea!!! mä pistän sen kyllä tonne jos kommenttia ei rupee tulemaa ;) kiitti idiksestä!

      Poista
  15. Mulla on just sama juttu , että ihmiset painaa vaan sitä tykkäsin nappia ja ei yhtään kommenttii ku just ehkä joku ihana kissa jne .. että sillee _DF

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niin no se xd sit tulee ainaki vähä kommenttia haha!

      Poista
  16. tää on aivan ihana blogi! ite oon monesti tänne kommentoinu. mutta postaat niiin niiin niiiiiiin harvoin, että ihmiset luulee että sulta iteltä on kadonnnu kiinnostus meihin, eikä toisin päin. oot ihana tyttö, mutta toivon että mietit tota kommenttia omalta kannaltas, et jos oisit meidän sijalla:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mun mielestä yks tai kaks kertaa viikossa ei oo harvoin mut seki on kaikkien henkilökohtanen asia mikä on "harvoin" :D mut ei todellakaa oo kiinnostus hävinny lukijoihin, päinvastoin! :)

      Poista
  17. Eihän se kommentoiminen mikään lukijoiden velvollisuus ole, ihmiset bloggaa itsensä vuoksi koska se on hauskaa...

    VastaaPoista
  18. hehee oon vähä huono kommentoimaan :s mut pitäisi yrittää! Liityin vasta vähän aikaa sitten blogiisi ja tää on sitten päässyt suosikki blogeihini :3

    http://dreamismylif.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  19. jos jotku ihmiset on vaan niin häkellyksissään sun blogista ettei niiltä irtoo vaa mitää lisättävää postaukseen? :) mun mielestä tää on niin mahtava blogi että unohtaa välillä kommentoidakki ku jää kattomaan noita taidokkaita kuvia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no höpöhöpö! XD kiitos kuitenki!

      Poista
  20. Itselle syy kommentoimattomuuteen on se, että harvemmin keksii mitään superkekseliästä sanottavaa, ja tuntuu tyhmältä kommentoida, jos edellä on jo 20 täysin samanlaista "Ihania kuvia"- tai "Oot niin kaunis <3<3<3" -kommenttia. Ja sit vaikka sitä "Oot nätti<3" -kommenttia ei oliskaan vielä kukaan laittanut, se tuntuu niin turhauttavan tavalliselta.

    Mutta kuten joku tossa aikaisemmin sanoikin (taas tätä toistoa...), niin sun kuvissa on usein sä, sun poikaystävä ja sininen taivas. Ei teissä mitään, kauniita kaikki, mutta olis kiva saada myös muista ihmisistä kuvia!
    Lisäks tykkäisin ainakin ite lukea joskus hiukan enemmänkin että miten sulla on mennyt ja mitä oot puuhaillut, ehkä joskus jonkun kannanoton johonkin asiaan. Aina kun kirjoitat, sun tekstit on tosi ihania, mutta saisit kirjoittaa useammin! Ei nyt mitään kilometripostausta välttämättä, mutta _jotain_.

    Nyt tähän ne perusjutut, eli kaikessaan ihana blogi, hyperkaunis sinä ja kivoja myös sun poikaystävä ja kuvat! (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mut silti vaikka joka kommnetti ois samallainen nii se saa mut hymyilemää :D mut jea meikä yrittää monipuolistamaa tätä tavaraa ja kirjottaa :--) kiiitooos!!!

      Poista
  21. Noo ois kiva vaikka jos ois välillä jotai muitaki ihmisiä kuvissa enemmä ku sun poikaystävä. Ei sillä etteikö se olis yhtää hullumpaa kateltavaa ehheh mutta tulis vaihtelua ja jotenkin tuntuu että tosi usein on samanlaista maisemaa tai en tiiä. Mutta ei sun postaukset ja kuvat oo silti koskaan tylsiä! Luen paljon blogeja mutta en koskaan kommentoi vaikka monenlaisia mielipiteitä herättäiskin. Puhelimella se vaan on jotenki rasittavaa :-D ehkä minäkin tästä ryhdistäydyn ja alan kommentoimaan niille ihmisille :-D mutta sulla on toosi ihana blogi ja kivan omaperänen. Oot tosi lahjakas kuvaaja! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ihanaa ku tulee näin paljon rakentavaa :D jes minä yritän välttää tuota poikakaverin kuvaamista, tai kuvien laittamista tänne ja laitan jotain muuta sitten tilalle!mutta kiitos :)

      Poista
  22. mäki ooon laiska tai sitten en vaan osaa sanoo mitään vaikka haluaisin

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jeeaah laiskuutta on liikkeellä! välillä vois kuitenkin vähä yrittää jaksaa ;)

      Poista
  23. Voisit kirjottaa tänne enemmän jotai mielipide juttuja tms.:) mut kiva blogi ja vaikutat tosi herttaselta tytöltä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jep, tavotteeks otetaan!! hihi kiitos :--)

      Poista
  24. useimmat bloggaajat ei edes vaivaudu vastaamaan kommentteihin, tulee semmonen fiilis et jos ei kiinnosta mun mielipide ni Mika ees kommentoisin :D ei oo mitäänsanomaton! rakastuin sun skeittarityyliin ja hyviin kuviin mut vois tässä jotain syvällisempääkin olla esim sun ajatuksia ja voisit kirjottaa enemmän?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo sen kyllä ymmärrän! enkös mä oo kuitenki vastannu iha hyvi, vai oonko? voi kiitos!! mä lupaan kirjotella enemmä :--))

      Poista
  25. Sun lukijamäärään nähden kommenttien määrä todellakin jää hieman alakynteen! Oon lukenut tätä blogia vaikka kuinka pitkään ja sulla on tosi upeita kuvia aina, mutta ehkä se onkin syy kommenttien vähäisyyteen? Uuden postauksen tullessa ihaillaan sun kuvia hetken aikaa ja lähetään pois. Ei vaivauduta kommentoimaan "Ihania kuvia" ym. koska se on itsestäänselvyys!
    Jos kommentteja haluat enemmälti, niin minusta sun pitäisi kirjoittaa aiheesta, joka herättää ihmisten mielenkiinnon kommentoimiseen tai ottaa kuvia jostain täysin erilaisesta ja kysyä sitten mielipiteitä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. totta! monet on sanonu et pitäs kirjottaa enemmän mut oon vähä huono kirjottamaan.. ehkä mä yritän kuitenki :)

      Poista
  26. ihan sairaan hienoja kuvia!!

    VastaaPoista
  27. mua ärsyttää kans, ettei ihmiset kommentoi! ja sit ite oon samalla myös yks niistä laiskoista... hävettää.
    sun kuvat on joka kerta liian ihania! kaikki voi värit ja tunnelmat oi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jep ite voin kyllä välillä syylistyä myös laiskuuteen! varsinkin jos vilkasee blogit kännykällä! mutta jee kiitos samoin!!! :--)

      Poista
  28. vähän hassu valitusaihe kun sulla noita lukijoita kumminkin on..:c

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei musta todellakaan ole hassu, itseäni ainakin kiinnostaa enemmän blogissani ne kommentit kuin lukijoiden määrä. tietenkin mitä enemmän lukijoita sitä enemmän kommentteja.

      Poista
    2. jep nimennomaa mä haluun niitä kommentteja, ei lukijoita XD mutku lukijamäärä on iso ja kommenttimäärä pieni nii se on hassua!

      Poista
  29. Hei moi hei, oon ite vasta löytänyt sun blogin, ja oon halunnu kysyä et mistä toi sun pipo on, mut sit en oo kehannut, koska koska.. :D

    Ja tykkään näistä kuvista kovasti, kävin itekin Jyväsjärven ympäri pyöräilemässä, ja ärsytti, etten ottanut kameraa mukaan.

    Mutta siis tosi kiva blogi, oon ite muuttanut (takaisin) Jyväskylään, ja musta on tullut jostain syystä hirveä kaupungin fani, niin siks tykkään fiilistellä nimenomaan tän blogin kuvia. Mä yritän jatkossa uskaltautua kommentoimaan jotakin, jotta tää olis sullekin mielekästä, koska musta sun merkintöjen lukeminen/katselu on tosi mielekästä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ai bannerin pipo? se on beyondista :-) jea jyväskylä on ihana kaupunki!! jesk iva jos tykkäilet, kiitos :)

      Poista
  30. Musta tuntuu että ihmiset on nykyään vaan nii laiskoja ettei jaksa ennää kommentoija kenenkää blogeihin ellei oo just jotain arvontoja tai mielipideteksti jutskui. Mut just niinku kuvablogeis joka postaukseen kommentointi ''hienoja kuvia'' tuntuu nii turhalta, koska sulla esimerkiksi on aina hienoja kuvia. : )

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo oon samaa mieltä porukka kommentoi vasta kun on arvontoja xd ei se "hienoja kuvia" oo kyllä mulle koskaan turha :D aina se ilostuttaa :)

      Poista
  31. Uskon kyllä että ihmiset meinaa aina kommentoida, mutta sitten se aina jää tai unohtuu, mutta ihana blogi sulla! Toi eka kuva on btw ihan sjukt fin! (suomenruotsalainen x))

    VastaaPoista
  32. Mä en jotenki kehtaa kommentoida enää blogeihin, välillä tuntuu ettei kirjottajat ees lue niitä :( mielummin (ja helpommin!!) kommentoi sun instaan esim joka on myös täynnä superhienoja kuveja (: #pitsa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kyllä mä ainakin luen ku ei oo ees hirveesti yleensä luettavaa haha XD luen kyllä vaikka ois paljonkin kommentoitu! haha XD #pitsa on paras tägi

      Poista
  33. ihmisistä on varmasti tullu tosi laiskoja, huomaa itestäki, että vaikka tekis mieli kommentoida niin ei vaan jaksa.. yksinkertaisesti sun blogis on sen verran mahtava, että ei mulla oo koskaan mitään ainakaan rakentavaa kritiikkiä annettavaa, eikä koskaan tää käy tylsäks! kuvat on hienoja, teksti on hyvää ja kaikki täydellistä, tykkään!! jatka samaan malliin :-------)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jee ihana kuulla!! kiitos ja minä jatkan! :--)))

      Poista
  34. Näköjään useempi uskalti ruveta kommentoimaan mutta kommentoimpa nyt minäki :D en oo kommentoinu varmaan sen takia kun kuvat toistaa joskus samaa kaavaa ja tekstiä ei ole.. Ehkäpä vaihtelu tässä tapauksessa virkistäisi! Eli välillä paaaljon teksti (koska tiedän että puhut kyllä ja asiaa riittää!), välillä arkipäivä juttuja ja välillä voi sitten olla ihan tämmösiä supermageita taidekuvia! Tässä mun pieni rakentava palaute :) ja luulen että ne ei-kommentoijat ovat varmaan samaa mieltä, liian paljon perus taidekuvia vaikka okei sää oot melkein jo ammattikuvaaja, mutta silti luulen että monia kiinnostaa myös suuri tekstimäärä ja erilaisuus kuvissa :) MAHTI BLOGI KUITENKIN!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hui kylläpä moni haluaa sitä tekstiä :D noooh ens postauksessa ois kyllä tulossa!!! jee kiitos!

      Poista
  35. sun blogi on täydellinen, turha edes ajatella että se olis mitenkään mitäänsanomaton. yritän useasti kommentoida sun postauksiin, mutta ne olis aina samanlaisia 'ihanat kuvat' kommentteja koska sun kuvat on aina vaan niin ihania!

    VastaaPoista
  36. heti ku luin ton alun aattelin et hei suvilla luki samasta aiheesta! luen aina mielenkiinnolla postaukset ja katon kuvat koska ne on aina niin upeita mutta sit se kommentoiminen jää.. kyllä välillä jotain kommentoin mut en tarpeeks, ei sitä tajuu kuin paljo ne oikeesti piristää. mut luulen et yks iso syy on ku porukka lukee blogeja puhelimella ja tiiän et se on sika rasittavaa kommentoida siitä pienestä kapulasta vai onksne enää pieniä mut siltiki:D mut yritän tästedes kirjottaa ajatukset postauksista kommentti palstalle ei tekis mulle laiskimukselle yhtää huonoo! ja viel lopuks tykkään sun tyylistä iha törkee paljo!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. nii joo ymmärrän hyvin ton kännykällä datailun koska mulla kans kaatuu aina netti kännykästä ku yritän kommentoida :D en tiiä mikä siinä on! jep, jokanen kommentti piristää ;) jee kiitos!!!

      Poista
  37. Tää on yksi mun lemppariblogeista ja luen aina postaukset, mutta tylsää myöntää että oon kanssa tosi laiska ja huono keksiin kommenttia. täytyy aktivoitua!! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. aktivoidu ihmeessä jejee! mutta jihuuu kiitti <3

      Poista
  38. kauhean söpö tyttö ja älyttömän inspiroiva tyyli:) puspus

    VastaaPoista
  39. kauheen söpö tyttö ja älyttömän inspiroiva tyyli!:) puspus

    VastaaPoista
  40. Moikka!
    Oon ite kans bloggaaja, ja oon huomannu tän ihan saman asian. Vaikka lukijat lisääntyy niin kommentit pysyy samoissa määrissä kuin sillon alussa kun oli 50 lukijaa. Sillon kun pyytää ihmisiltä kommenttia niin niitä tulee, mutta muuten ei hirveesti. Ihmiset on kans tosi arkoja laittamaan rakentavaa palautetta (minä mukaanlukien), vaikka ite oon enemmän kuin tyytyväinen jos saan kuulla jotain rakentavaa ja nii.
    Oon ite kans suht huono kommentoija. Itseasiassa luin sun blogin joku viikko pari sitten ihan tästähetkestä alkuun ja ekaan postaukseen saakka ja siitä ois vaikka mitä sanottavaa! :) Ainakin laatu parantunu huomattavasti, ja voi rakastan sun otsikoitaniin paljon! :) rakentavasta sen verran että oon vähän kyllästyny sun banneriin, uus ois kiva ja että omaa silmää häiritsee se että pysty ja vaakakuvat on eri levysiä. Nää on toki mielipideasioita ja aika pilkun viilausta mutta kumminkin. Ja postauksia ois kiva saada useemmin!
    Ja joo, yhdyn kans tohon sä, poikakaveri, sininen taivas juttuun!

    Mutta sulla on upee blogi, jatka vaan mä ainakin luen mielelläni ja voisin yrittää kommentoidakkin useemmin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hhaha hassua että tykkäät mut otsikoista :D musta ne on vähä tylsiä.. ja joo bannerin vaihto ois kans mielessä ollu pitkää mut ku en keksi mitää hyvää kuvaa siihe ääh.. no mut se on kyllä menossa vaihtoon, älä huoli :) thänks!

      Poista
  41. olen kommentoinut pariin otteeseenkin postauksias ja saanut usein sulta vastaustakin kommeinteihini, mutta kerran tai pari muistan kysyneeni jotain saamatta ikinä vastausta, jonka takia kommentointi sitten jää välillä.. (käy monessa muussakin blogissa näin) mutta kiva kuulla että kommentit on sulle näin tärkeitä! tykkään sun tyylistä ja kuvistasi paljon ja olisi kiva jos tekisit pian taas jotkut mageet kuvaukset joista saisi täällä nähdä :) se on kyllä ehdottomasti päivän piristys kun näkee että omaa blogia on joku jaksanut kommentoida!

    http://creativemind-milla.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. aijaa! kyllä mä yleensä vastaan kaikkiin kommentteihin, varsinkin kysymyksiin mut jos en oo vastannu nii se on menny jotenkin ohi tai unohtunut, en oo tahallaa jättäny vastaamatta! jejeee kiitos kovasti, mä oon tekemässäki täsä ens viikolla yksiä kuvauksia ;)

      Poista
  42. jotenki mulla on sellane fiilis et en mä viitti aina vaa kommentoida ettei mua luulla iha hulluks :D
    mut must oot nniiin taitava valokuvaamaan ja se on niin hienoo ku joku osaa sillee wow hyvin.

    :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hah no minä en ainakaa luule ketään hulluks jos kommentoi usein haha :DD mut jee kiitos!!!

      Poista
  43. hienoja kuvia taaskin! :D ite en koskaan jaksa kommentoida ku katon blogit aina kännykällä :) itekki bloggaan ja mulla ei oo melkee koskaa paljoa kommentteja, se on oikeesti ärsyttävää, ja ymmärrän kyllä ton ! :-) vaikka ite en jaksa kommentoida koskaa... :p ootko muuten ottanu ton mobiiliversion sun blogista poies ku en saa sitä enää siihen mobiiliversioon vaikka ennen tuli automaattisesti? :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos! joo oon tainu vahingossa ottaa sen pois tai jotain! mä laitan sen takasi :--)

      Poista
    2. haha joo kiitos! :-)

      Poista
  44. hei, kun joku kommentoi sulle ja linkkaa mukaan bloginsa osottee, katotko niitä ikinä oikeesti? Ja ootko ikinä liittyny joittenki sellasten blogien lukijaks??

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo kyllä mä yleensä aina katon, ellei unohu tai jotain muuta :D ja joo oon ruvennut lukemaan muutaman blogia niin :)

      Poista
  45. Hihii kandee vähän valittaa ni kaikki säikähtää ja kommentoi :D (tai vaan huomaa, että hups ku on ollu laiska....) Ja sori näin munki puolesta, lupaan olla jatkossa parempi lukija. Nii-i ja mää kans tyksin sun kaikista kuvista, ne on aina jotenki tosi hienoja ;) Varsinki tän postauksen eka kuva on jotain niiiiiin upeaa <3

    p.s mää kans kaipaan sitä tekstiä lisempi, koska oot niin ihana ja symppis ja hauskasti kirjotat.
    pp.s sun takia mää haaveilen nyt tosta lonkkarista -.- *huoooohoisparahaaaa*

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jee kivaa ku porukka lupailee ruveta taas kommentoimaan <3 jeeaah ja mä lupaan kirjottamaa enemmän! haha XD säästä ihmeessä rahaa koska lonkkari on ihana <3

      Poista
  46. sanni sä oot niin ihana :) tänäänkin koulussa, oot vaan niin aws :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mitäääähh XDD kuka siellä on? oon iha hölmö aina koulussa :D:D

      Poista
  47. Sun kuvat on nii upeita! Oot tosi nätti ja sul on ihana tyyli :)

    VastaaPoista
  48. ite tuun kommentoimaa jos tekstissä tai kuvissa on jotai nii mielenkiintoista. kommentoin tosi harvoin mut jos näen jotai tosi räväyttävää ja erilaista ja omaan silmäänpistävää nii sit kyllä kommentoin :) anonyymina kommentointi on myös yleistyny (hehe itekki täällä anonyymisti) mut siis kai sen takia ettei ihmiset uskalla kertoo kritiikkiä tai omia mielipiteitään omalla nimellään!! mun mielestä nää tällaset postaukset on huippuja ku saa ite miettii ja jakaa omii mietteitään!!!! lisää tällasii

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niiijoo :D musta on kivaa ku porukka on kommentoinu tähänki postaukseen aikapaljon omalla nimellään jejee! jihuu kiitos!!

      Poista
  49. tosiaan ku toi kritiikki tuli sulla puheeks jo tossa tekstissä niin itsekin hoksasin yhen asian! ois kiva nähdä muutakin kun näitä lonkkari ja poikaystävä kuvia(--: en siis tarkota et sulla on aina näitä eikä kuvissa ois mitään ideaa, mutta paljon on aika samanlaisia kuvia kuitenki. joten ois kiva nähhä postauksia, joiden kuvissa ois joku juoni/idea niin ehkä sais myös sen todellisen käsityksen sun taidoista(: keep going!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ourait mä yritän saaha jotain uutta matskuukin tehtyä hehe :D jee kiitos!!

      Poista
  50. Mitä hittoo sä valitat ku sullahan on lähes kaikissa postauksissa komenttimäärä yli 5 komenttia, kuin jollain taas ei oo yhtään! Kirjottaisit jotain mielenkiintosta mihin vois jotain vastata!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jep minä rupeen kirjottamaa enemmän!!

      Poista
  51. Hauskaa lukea miten muut bloggaajat suhtautuu kommentointiin!
    Tuntuu kyllä että joskus 3-4 vuotta sitten ihmiset oli paljon sitoutuneempia blogeihin ja niihin kommentoitiin laajemmin, ehkä koska blogien määrä oli pienempi ja muutenkin ne oli henkilökohtaisempia. Nykyään nää on enemmän vähän kuin muotilehdet tai tv - ei koeta tätä niin vastavuoroseksi vaan luetaan ja katsotaan vain, aika usein selaillaan varsin nopeastikin.
    Totta kai palautteen vähyys hieman harmittaa, koska olisi kivaa kuulla muitten ihmisten näkemyksiä, mutta toisaalta itse ainakaan en haluaisi olla riippuvainen kommenteista tai blogin jakamasta huomiosta. Tai siis jos kehuja tulee tietyntyyppisistä postauksista paljon, saattaa alkaa tiedostamatta tehdä lisää sellasia postauksia, jotta saa lisää huomiota. Joten toisaalta palautteen vähyys saattaa vähentää mielistelyä ja tuoda esiin sen, mitä oikeasti haluaa tehdä.

    Totta kai myös etenkin positiivinen palaute auttaa olemaan rohkeammin sellainen bloggaaja kuin on, ei se niin yksinkertaista oo. Mutta ainakin omalla kohdalla oon huomannut, että huomiosta ja positiivisista kommenteista voi tulla helposti riippuvaiseksi, joten kommentoinnin vähyys voi saada myös miettimään, tarvitseeko sitä huomiota todella ja miksi ne kommentit on niin tärkeitä!
    En nyt todellakaan tarkota osoittaa sinuun että sä olisit semmonen huomionhakija, mutta kuitenkin: ei niillä sisällöttömillä kommenteilla välttämättä oo kovin suurta merkitystä, ne vaan saattaa tuntua ihan kivalta.
    tää oli täyttä ajatusvirtaa ja ajatuksia mitä tosta postauksesta nousi, toivottavasti joku sisältö välittyy kuitenkin! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo oon samaa mieltä että porukka kommentoi enemmän ennen! toki jos lukee blogeja vuosia nii ei sitä enää myöhemmin jaksa kommentoida ellei ole mitään tajunnan räjäyttävää! joo totta että jotkut saattaa vaa hakea sitä huomiota kommenteista, ja en kiellä etten itekkin tykkää siitä, mutta niiku tässä postauksessa sanoin että jos tulisi rakentavaa kommenttia enemmän niin osaisi myös mennä tän blogin kanssa enemmän lukijoitten mukaan, koska lukijat on mulle jotenkin hirveen tärkeitä ja motivoivia tän blogin kanssa :--)

      Poista
  52. Oih :---(
    Oma syyni epäkommentointiin on se et en keksi mitään sanottavaa. En haluu vaa sanoo et "tykkään sun hiuksist" enkä tosin keksi mitään rakentavampaakaan D:
    Sun blogi on täydellinen. Tykkään sun kaikista kuvista mitä oot julkassu ja tekstit on kiinnostavia, oikeesti tää on mun lemppariblogi ikinä. :Dd Instassaki oot ihana :3
    Ekan kerran ku näin sust kuvan jonku sun kaverin blogis ni ajatukset oli just jotai sitä luokkaa et haluun olla just sun kaltanen ja viel joskus halusin näyttää sulta ja olin kyl aika kersa sillo ku siit on kaks vuotta ni siks tollane matkimisasia XDDD ahahah
    Haluisin kans harrastaa lonkkaust mut mitäs asun maalla ja tääl vaa tekoasfalttii. :|

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ahaaa voi ei tää kommentti pelasti mun päivän XD haha en halu ees tietää mistä kuvasta puhut jos siitä on jo kaks vuotta.... voi vitsi kiitoskiiots piristit mua hihi<3

      Poista
  53. Joo, mullakin tosiaan toi sama että ei irtoo muuta kommenttia kun "hienoja kuvia" mutta saatan anonyymina aina heitellä tuollasta yksinkertasta kommenttia, koska vaikka se on ehkä kommentoijan mielestä tylsä kommentti niin bloggaajana - varsinkin sellaisena joka ei saa paljoo kommenttia, tiedän nimittäin itsekin - se piristää kummasti.

    Mutta sen oon pistänyt merkille että sun kuvissa on aina kiva värimaailma. Miten muokkailet yleensä kuvia, ihan perus kirkkaus-kontrastia vai?

    Tää on yks niistä valokuvausblogeista josta on aina hyvä tulla hakemaan inspistä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jep mua ainaki piristää kaikki mahollinen "tylsä" kommentti :D pieniä elämän iloja hehe :--) ja joo muokkaan just noita värejä ja sävyjä vaa lähinnä :) vitsi kiitos kovasti!!

      Poista
  54. Hei :--)

    Mullakin vaan irtoo just noita samoja kommentteja, eli "hyviä kuvia" jnejne. Mut, itellä on ainakin se, että jos nää sun kuvat on hienoja, niin en oikeesti keksi mitään muuta sanottavaa, kuin että "hyviä kuvia" jne. Muttajoo :--) Mutta oot oikeesti tosi hyvä kuvaaja ja propsit siitä sulle! Ja kun oot ammattikuvaaja, nii minkälaista järkkäriä suosittelisit ihan ensikertalaiselle? Ja heitä vastaus vaikka mun blogii :--) !

    Ja ite myös, kun bloggaan, niin mua ihan oikeesti välillä tympii se, kun kukaan ei kommentoi, vaikka lukijoita on reippaasti yli 40 kipaletta. Joten, täällä yksi tympiintynyt! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha kiitti!! kiva ku mulla on kohtalotovereita XD

      Poista
  55. Oon jo pitempää seurannu blogias ja piti kyl kaikki vanhemmatki postaukset selata läpi koska oot vaa nii huippu valokuvaaja enkä kyllä ole täälä vielä bongannu yhtään "huonoa" kuvaa:D Itekkin valokuvaan melko paljo ja sulta saa kyllä aina inspistä siihen. Kaipaisin vaa koko aja lisää postauksia sulta että sais tulla useemminki :)

    Ja tuosta kommentoinnista et ite oon ny lähiaikoin koittanu tsempata tässä kommentoinnis enemmä ku enne en kommentoinu koskaan varmaa mihinkään blogii vaikka ois ollukki kommentoitavaa:D Tännekki kommentoin ny ekaa kertaa. Mutta jee hyvä Sanni jatka vaa samaa rataa oot nii taitava!:) Meikäki koittaa jatkaa samaa rataa ja kommentoida useemmi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi vitsi kiitos kiitos :--) kommentoi ihmeessä enemmänkin jos vaa keksit jotain kommentoida haha :D

      Poista
  56. oon pitkään toivonu et sää ja sun kaveriporukka voisitte tehä jonku lonkkailu vidin, olis kiva kattoo millasta menoo teillä on ku monta ihmistä vaa rullailee ympäriämpäri kaupunkia. yhellä kamera kädes ja muut lonkkailee siin vieres ja edes jne :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. tiiätkö nii määki oon toivonu XD ehkä me nyt tänä kesänä saatais se aikaseks!!! ;)

      Poista
  57. aiheesta poiketen kysyn että missä sä opiskelitkaan? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. petäjävedellä amiksessa valokuvausta :)

      Poista
  58. Moi!
    Törmäsin sun blogiin blogilistan kautta ihan sattumalta ja kattelin sun kuvia että onpas tutun näköinen tyttö. Tajusin sit et sun nimikin on tuttu ja piti sit mennä stalkkaamaan facebookista, ja älysin et oon ollu yks sun isosista riparilla! :D
    Sun blogi on aivan mahtava ja sun kuvista tulee fiilis et kunpa itekin osais kuvata yhtä hyvin! Blogista huokuu myös elämänilo ja positiivisuus asioita kohtaan noin yleisesti. Tulen varmasti siis lukemaan jatkossakin! :)

    -Petriina

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi ompa kiva kuulla!! Kiitos kauheesti Petriina! (--:

      Poista