sunnuntai 9. maaliskuuta 2014

Juhlavihaaja

Selasin tässä mun blogin tekstejä siinä toivossa että löytäisin sieltä jonkun unohtuneen luonnoksen, mikä pitäisi julkasta. Noh, löysin mä sieltä luonnoksen, mutta en tiiä onko se sellanen että se olisi pitänyt julkasta. Oon kirjottanu tän joskus viime talvena, oisko marraskuussa.

"Lähiaikoina inspiration-blogit on täyttyneet juhlakuvista. Inspiration Blog Awards. Kuvissa näkee kuinka tytöt ovat kauniina mekoissaan, hiukset ja meikit laitettuna, pitävät hauskaa jutellen uusille tuttavuuksilleen.

Sain kutsun myös tuonne, mutta en mennyt. Kun kutsu tuli sähköpostiin, olin tosi otettu ja ilonen et mua on pyydetty tuonne! Mutta päätin että mietin asiaa ja vastaan ilmottautumisesta myöhemmin. Lopulta vaa siirsin ja siirsin miettimistä asian suhteen jonka jälkeen oli jo liian myöhästä. Jälkeepäin rupesin miettimään, että miks en menny tai edes saanu aikaseks miettiä asiaa.

Vastaus on pukeutuminen ja laittautuminen. Mua ahistaa juhlat ja pukeutuminen hienosti. Oisin joutunut laittamaan sinne mekon, hyi kamala. Omistan kaks mekkoa. Toinen on mun rippimekko muutaman vuoden takaa ja toinen on viime kesänä ostettu kirjaimellisesti eka mekko mikä tuli h&m:llä vastaan. Kumpikaan ei ois käyny sinne enkä varmaa rippimekkoon ees mahtuis enään. Ja kun on mekko päällä ajattelee vaa sitä että millon pääsee siitä pois ja en ois halunnut mennä sellasella mielellä tuollasiin juhliin. En tiiä miks, mut mua ahistaa suunnattomasti juhlapukeutuminen. Ja en oo niin tyylikäs ja enkä osais yhistää mitään mikä näyttäis juhlavalta housujen kanssa, äh..

Ja tiedän että mua tuskin oltais heitetty ulos sieltä jos olisin mennyt sinne omalla tyylillä, mutta silti olisi tullu tyhmä olo olla pipo päässä ja housut jalassa kauniiden tyttöjen keskellä. Entäs miten olisin laittanut hiukset? Kihartanut? Ainii enhän mä omista mitään kiharrinta, enkä mä ees osaa kihartaa. 
Ja mitkä kengät oisin laittanu? No en ainakaa likasia vansseja.. noh onkos mulla muita kenkiä? Ei. Toki oisin voinu lainata korkkareita joltain kaverilta, mutta enhän mä osaa kävellä sellasilla. Oisin vaa lopulta ryöminy siellä pitkin lattioita kuin mato. Ja näyttäny tältä tai tältä. 

Okei, koska tosiaan en ollut tuossa tapahtumassa, niin en voi sanoa, että miltä siellä kaikki tytöt on näyttänyt. Ties vaikka siellä on ollut joku kohtalotoveri ruutuflanellipäällä ja lippis päässä.

Mua vaa naurattaa tää mun viha juhlapukeutumista kohtaan. Mulla taitaa olla yks spotify-tunnuskin nimellä "vihaanjuhlia" haha!! Innolla ootan mun valmistujaisia... Ehkä mun kannattaa siihen mennessä yrittää vaa muuttaa mun asennetta niin kaikki sujuis paremmin."


Tää kuva on otettu viime kesäkuussa kun olin menossa mun serkun yo-juhliin. Tuo mekko on siis se kirjaimellisesti_eka_mekko_joka_tuli_vastaan_h&m:llä-mekko.

Nyt ku luin ton mun omakirjottaman tekstin uudestaan, niin ei mun mielipide oo hirveesti muuttunut. Tosin nyt päätin että jos saan vielä noin hienon tilaisuuden päästä tuollasiin juhliin, niin menen vaikka jätesäkissä. En voi olla niin nössö, että jätän hyvät juhlat sen takia välistä! Ja joo, mun tosiaan on muutettava asennetta juhlien suhteen.

23 kommenttia:

  1. Et oo ainut, täällä on toinen jolla on sama juttu :D Mä en kaiken lisäks koskaan meinaa löytää mekkoa mistään, mut yritän kyllä kans olla missaamatta juhlia sen takia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ihanaa kohtalotoveri XD ja joo! mekon ettiminen on maailman hirvein juttu mitä joutuu elämänsä aikana tekemään!! D:

      Poista
  2. hameet ja mekot... ne ei vaan sovi mulle :<

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jep.. pojilla kaikki on vaa helpompaa ku laittaa vaa saman puvun päälle mikä on kaikissa muissaki juhlissa hmph epistä

      Poista
  3. sannniiiii xDdddd <3 kato nyt kommasin :3 käänykällä jopa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. XDDD nnoohh... mut jeeee hyvä anni! suoriutuminen hahaa :D

      Poista
  4. Hahah voi sinua :D Sulla on niin kiva tyyli! Pitäis vaan keksiä jotain juhlavaatetta mikä ois sinun tyylistä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. nii tarviin jonkun muotineuvojan pukemaan mut XD

      Poista
  5. mulla kävi vähän samalla tavalla noiden indiedays kekkereiden kanssa, skippasin vaa koko ajan sitä ilmottautumista ja sit se oliki jo menny ohi XD ehkä ens vuonna sit

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha jee en ollu ainut ! XD repästäänkö juuso ja mennää ens vuonna?

      Poista
    2. vois vaikka mennäkki XD nyt tuli just sähköpostia että 12.4. on seuraava tollanen tapahtuma! oho kuukauden päästä

      Poista
  6. Hahhah vähänkö hajosin noille giffeille, oisin ite just samanlainen!:DDd

    VastaaPoista
  7. Ihania kuvia ja tykästyin tähän blogiin! Jäin lueskelemaan :)

    KickstartMyHeartIina

    VastaaPoista
  8. Itelläkin on ihan samat kriisit! Juhlat on hiton vaikeita. Hameita opettelin käyttään viime kesänä, kun jotenkin yhtäkkii asenne muuttui ja ihastuin muutamiin. mutta en kuitenkaan omista sellaisia superjuhlavia hörhelöitä, eli ongelma pitäis ratkaista ennen kavereiden yo-juhlia :D Ja hyi kamala, korkokenkiä en oo ikinä käyttänyt, enkä halua alkaa opetella. Täytyy tästä maailmasta jotain muitakin nättejä kenkiä löytyä, joilla ei tartte alkaa konttaamaan kesken juhlien, jos menis hermo siihen tasapainotteluun! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha jep mä kans innolla ootan omia valmistujaisia ku ei oo mitää hajua mitkä kengät laitan haha!! vois vaa olla ilman kenkiä D: elämä on hankalaa

      Poista
  9. Joo täällä kans yks lisää, olipahan sitten kaveriporukan omat pienet juhlat joihin tytöt päättää valita pukukoodiksi mekot tai sitten sukulaisten rippijuhlat, mulla on vaan pari luottomekkoo joissa viihyn mutta sana juhlamekko nostaa jo ihokarvat pystyyn. Mun mielipide on vaan se että sä meet omana ittenäs juhliin etkä pue mekkoo vaan sen takia että juhliin yleensä puetaan mekko tai hame ym. Mäkin menin yläasteella ysien päivään farkuissa kun muilla oli mekot. Menet vaan ne farkut jalassa koska se on sua ja sä meet sinne omana ittenäs, ois tylsää jos kaikki ois samasta muotista. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oih kiitos kommentista!! ihanaa et mulla on vertaistukee hhaha :D jep kyllä vielä keksin mitä laitan päälle, mut se ei tuu olemaan mekko ;)

      Poista
  10. Mulle juhlavaatteiden löytäminen on tosi vaikeeta, äiti valittaa et pukeudun kui poika, ja pidän pipoo sisällä, ja miksen käytä tota hametta jonka se pakotti ostamaan? Sain viimevuonna kummitädiltä superhienon, - tai no.. juhlaihmisten mielestä hienon - tummansinisen mekon, arvaatteko, onko ollut päällä kertaakaan? Mekot ja hameet on epämukavia, ei voi istua ilman, että kattoo meneekö helma hyvin, ei voi kävellä tai nojata seinään pelkäämättä, ettei mekko likaannu. Mulle menee mekko, jos on pakko, kesällä, kylläkin viihdyn rannalla joku rento rantamekko päällä, mutta röyhelöiset pitsihärpäkkeet..😵🙈shortsit ja housut istuu mulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha jep tiedän tunteen! mä en kyllä osaisi edes rantamekkoja pitää :D

      Poista