tiistai 4. maaliskuuta 2014

Sorsat lilluu vedessä ja jalka kääntyy hassusti


Ohoi! Viime viikonloppuna paisto aurinko ja käytiin ulkoiluttamassa vähän kameraa. Ompa kivaa ku kevät on melkein kuukauden edellä ja sain laittaa jo lippiksenki päähä!

Musta tuntuu, että joko blogger ja flickr, ellei jopa molemmat, raiskaa mun kuvia. Näistä tulee hirveän harmaita ja epäkontrastisia, pöh.. keksisinköhän jonkun ratkasun vielä tähän ongelmaan.  
Kontrasti on muute hankala sana! Kirjotin sen moneen kertaan ja loppupeleissä piti tarkistaa googlesta että miten sen oikeesti kirjotetaan. Konstrakti. Konstrantti. Kontantti. Kostrantti. Kosrantti. Äh. 

25 kommenttia:

  1. oon omissa kuvissani huomannu ton saman kontrastinvähenemisen ja se ärsyttää muakin :( kerro jos löydät joskus jonkun ratkaisun!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hmm kummallista :--( juuh minä kerron heti!!! :D

      Poista
  2. Mukavan keväisiä kuvia! Ja sorsat on kivoja!
    Oon muuten jo pitempään ihastellu tuota sun takkia. Osaisitkos kertoa jotain putiikkia, jossa kenties saattaisi olla samantyylisiä myynnissä? (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hehe kiitos :) mä oon ostanu ton h&m lasten osastolta joskus aikoinaan mutta ei kyllä mitään hajua mistä ton tyyppisiä vois nyt saaha!! :-(

      Poista
  3. ihan sikakivoja kuvia taas ! (hih en oo uskaltanu kommailla tänne paljoo)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi kiitos! (--: höh uskalla vaa ihmeessä, just kiva juttu olis !! :-)

      Poista
  4. Kontrastia saa suoralla valolla. Näinä pilvisinä päivinä sitä ei paljoa heru :/. Muista myös lens hood, se on aivan ehdoton ja parantaa kontrastia huimasti. Ja jos edellämainitut eivät auta – photoshop.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. juuh kiitos vinkeistä, mutta kyllä mun kuvat on omaan silmään mukavasti kontrastisia kun ne on käyny photoshopin läpi, mutta kun blogiin ne laitan nii eipä enää ookkaan. se tässä ongelmana onkin haha! pitää varmaan photoshopissa muokata ihan öveli kontrastisiksi kuvat jotta blogissa näyttäis hyvältä :D

      Poista
    2. Joo, sitten ei mitää hajuu! :D

      Poista
  5. Voiskohan olla kyse tuosta googlen automaattisesta kuvien valotuksen korjauksesta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hmm ehkäpä! saakohan sen jotenkin pois...

      Poista
  6. Joo! Luulin että Flickr ratkaisisi Bloggerin tuoman pulman, mutta nyt oon taas tyytymätön.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jep, tuntuu ettei koskaan oo hyvä :-(

      Poista
  7. ihanat sanni ja pietu mutta VAROKAA HEIKKOA JÄÄTÄ XD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hahah XDD joo me varotaan kiitos mikko setä

      Poista
  8. mulla ei oo kuvien sävyt huomattavasti muuttunu mutta bannerin ja sivupalkin kuvien kanssa oon saanu tapella. lopulta latasin ne pngnä ja näyttää normaalilta. en tiiä mut voit kokeilla sitä jos mikään muu ei auta. terveisin nörttiystäväsi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. uu! ihan hyvä vinkki, kiitos miQuel!! :--)

      Poista
  9. !!! Mä vaihdoin tänään Opera-selaimeen ja huomasin pikku vertailun jälkeen, että se oli hitto vieköön Firefoxin syytä että kuvat näytti blogissa paskalaatusilta. Firefox jotenki suurentaa kuvia ominpäin, (tai sit olin kussut jotkut asetukset siinä) jolloinka kuvat näyttää huonompilaatusilta.

    Oon kans angstannu ihan sikana tota kuvanlaatu ongelmaa, mutta nyt sitä ei enää ole, kiitos uuden selaimen <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. pitäsköhä munki kokella ladata opera :D vois kokella toimiiko paremmin ja että onko safarissa joku ongelma hmm

      Poista
  10. mäki huomasin että mun kuvat on paljon värittömämpiä ja epäkontrastisempia (on kyllä oikeesti vaikee sana XD), photoshopin tallennuksen jälkeen kun että miltä ne photoshopissa näytti. sit kokeilin tallentaa eri tavalla, laitoin sieltä File > Save for Web, tiedostomuoto JPEG ja sillee nii tuli heti paljon paremmat värit :--)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ooh okei kiitos juuso vinkistä !!! :--)

      Poista
  11. Tykkään sun otsikoinnistas.... "sorsat lilluu vedessä..." :D Tämä on jo pitkään ollu mun lempiblogi ja yhä enemmän rakastun koko ajan sun hiuksiin ja ihanan rentoon tyyliin! :)

    http://heiniteide.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hahah voi kiva kuulla!! :DD kiitos heh

      Poista
  12. Mulla aiankin muuttu normaaleiks ku laitto googlen automaattisen kuvienparannuksen poies.
    Hermanni pelastaa: http://hermannimindrape.blogspot.fi/2013/10/niksi-hermanni-parempia-kuvia.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. OOH kiitos svante ja niksi-hermanni !!!! eiköhän nyt kuvista tulis normaaleja :--)

      Poista