torstai 17. huhtikuuta 2014

Lopputyö

Mun opinnäytetyön eli lopputyön nimi on Mitä unta näit viime yönä? ja se kertoo unista. Tein tästä kirjan ja oon kuvannut mun tuttuja ja kavereita ja niitten unia. Mikä kuva ja uni on teijän lemppari? :-)

SOFIA

"Näin unen, jossa pujotan sormuksen koirani käpälään ja menemme iloisesti naimisiin. Liitto ei kuitenkaan kestänyt koiran muuttaessa Palokkaan ja välimatkan kasvavan ylitsepääsemättömäksi."

-Sofia

MAX

"Unessani kalastin kotijärvelläni kommandopipo päässä virvelillä."

-Max

RIIKKA

"Unessani olin treffeillä Vladimir Putinin kanssa. Käytiin syömässä, käveltiin käsi kädessä ja puhuttiin hempeitä. Kaiken kruunasi ihana aurinkoinen keli."

-Riikka

MAIJU


"Näin unta, että oli kirkas, aurinkoinen ja erikoisen lämmin talvipäivä. Päälläni oli vain kevyet vaatteet ja kävelin ihan normaalisti ulkona, kunnes yhtäkkiä jalat irtosivat maasta. Kohosin kohti taivasta ja osasin lentää!"

-Maiju

PIETU

"Unessani olin naamiaisissa. Naamiaisissa oli paljon ihmisiä, musiikkia, kavereita ja hälyä. Sitten tuli sekava olo ja kaikki vain katosi. Yhtäkkiä olin joutunut metsään. Metsässä oli hiljaista ja siellä ei ollut ketään. Olin siellä yksin ja minulle oli jäänyt naamiaistta enää naamari päähän."

-Pietari

MAIJA

"Näin unta, että päästäni kasvoi sarvet. Se uni ei ollut painajainen, mutta ei myöskään mukava uni. Se oli vain hiukan ahdistava ja hämmentävä. Unessa häpesin sarvia niin paljon, että menin piiloon metsään. Siellä sitten olin, kaunissa, aurinkoisessa talvimetsässä."

-Maija

MIIA

"Näin unta, että tuli tulva. Vedessä oli valas, joka pelasti minut tulvalta. Lähdin ratsastamaan sillä ja meistä tuli ystäviä. Oli keskipäivä. Oli valoisaa ja vesi oli kirkasta, kaikki näytti kauniilta tulvan jälkeen. Veden laskiessa tiemme erosivat, kun valas toi minut takaisin rantaan ja jätimme hyvästit."

-Miia

CHRISTA

"Näin unta, että olin joutunut saarelle, jossa ei ollut ketään. Saari osottautui tutkimisen jälkeen kylmäksi ja karuksi. Yritin päästä saarelta pois jäätä pitkin kävellen, mutta jää oli liian heikko. Löysin repustani savupommin, jolla yritin saada apua."

-Christa

58 kommenttia:

  1. http://25.media.tumblr.com/8cb046e6f16e05f8521e15de31927f52/tumblr_mjw55qFmih1rxevt4o1_500.gif

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. http://cdn.alltheragefaces.com/img/faces/large/happy-oh-stop-it-you-l.png

      Poista
  2. neljäs kuva oli hienoin ja uni cuulein!!

    VastaaPoista
  3. Maija uni ja kuva oli mun mielestä parhaat! Muutki oli sairaan kivoja ja kiva idea!

    VastaaPoista
  4. Aivan ihana ja onnistunut lopputyö! Näistä lempparini on tuo naamiaisuni. :-)

    VastaaPoista
  5. Mahtavia kuvia, ihana tunnelma näissä kaikissa:)

    VastaaPoista
  6. Oi miten kivoja!! Mun lempparit on ehdottomasti noi kolme viimeistä :)

    VastaaPoista
  7. Munmielestä toi Pietarin naamiaisuni oli unena ja kuvana hienoin!:-) tosi hyvä aihe tässä työssä ja hieno toteutus!

    VastaaPoista
  8. Huikea idea, ja huikeita kuvia! Siis aiotko ihan julkaista kirjana näitä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiiitos :---) en sentään, tein vaan ihan kaks kuvakirjaa näistä. vasemman puoleisella sivulla on kuva ja oikeella lukee se uni ja tein sen vaan itelleni muistoks ja toinen kirja piti jättää koululle!

      Poista
  9. Pietari ja naamiaisuni on mun ehdoton kuvasuosikki! Mun kaiman unen kuvasta tykkään kans, ihanan symppis ja hauska toteutustapa :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jejee kiitos :D ne kaks on munkin lemppareita!!

      Poista
  10. Mun lempparit oli ehdottomasti neljäs ja viimeinen :) Upeita kuvia ja tosi hyvä idea!

    VastaaPoista
  11. Ihana idea:D hienoja kuvia myös!!:)

    VastaaPoista
  12. nää on niin upeita! kaikissa on niin tuollainen hahtuvainen tunnelma kui unessa, vaaautsi. :--)

    VastaaPoista
  13. ihasteltiin mun äidin ja siskon kanssa näitä kuvia (ja tykättiin kaikki kovasti) ja en vieläkää käsitä miten voit olla noin hyvä kuvaamaa! oli tosi hyvä idea kuvata unia, oot huipputyyppi! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ai voi ku kiva :--D kiitos kauheesti! :-)

      Poista
  14. kyllä eka on lemppari!! maailman ihanin koira <3<3 :*

    VastaaPoista
  15. Näissä kuvissa on upee tunnelma! Vaikuttavaa :)

    VastaaPoista
  16. Ei hitsi, upea idea!! toi sarvi kuva on mun mielestä ihana, mutta niinhän noi muutkin ovat <3

    VastaaPoista
  17. En tiedä miksi, mutta toi Putinin kanssa treffeille meno on ehkä lemppari :D Kai se vaan oli niin yllättävä tai jtn... Kaikkihan nuo on todella kauniita ja tunnelma välittyy kuvista ihanasti ^^ Savupommi ja valas <3 oih

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hehhe kiitos :---D Putin on aika komeena

      Poista
  18. Mun lempparikseni päätyi toi ihanan tunnelmallinen valaskuva :3 Kaikki nää on kyl tosi mahtavia ja idea ja toteutus on huippuluokkaa! Tuleeko tästä lopputyöstä siis joku arvostelu vai miten tää juttu toimii? :')

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hihi kiiitos :--) joop meillä oli sellaset seminaarit jossa esiteltii tää työ ja sit sen jälkee on opettajan kanssa kahdenkesken arviointi 1-3 ja 3 on paras! minä tosin sain tosta kakkosen heh

      Poista
    2. Mitäää miten tämä ei ole kolmosen arvoinen suoritus :O Tykkään paljon kaikista, mutta lemppareita on savupommi ja valas, varsinkin valaskuvassa on jotain tosi lumoavaa. Hieno idea ja upeeta työtä!

      Poista
    3. oih kiitos kovin :-) mmmm se oli tosi pienestä kiini ettei se ollu 3 ja sehä vasta harmittaaki. osissa kuvissa ei oo tarpeeks hyvä valo ja kirjallinen versio jäi liian lyhkäseks :--( ennenhän nää arvioitiin 1-5 asteikolla, ja jos noitten peruusteella vielä arvitais nii olisin kuulemma saanu 4 !!

      Poista
  19. Älyttömän upeita kuvia!! Oot onnistunu saamaan noihin just sellasta unenomaista fiilistä, vauuuuu

    VastaaPoista
  20. Voi luoja. Taisin juuri kuolla.

    Ihana.

    VastaaPoista
  21. aivan huikee. ei voi muuta sanoo ku hattua nostaa.

    VastaaPoista
  22. wau sanni nää on upeita!!

    VastaaPoista
  23. siis näistä ei voi vaa valita yhtä, nää kaikki oli ihan parhaita! ♥

    VastaaPoista
  24. Upea postaus, kertakaikkiaan mahtava <3! Nää kaikki kuvat ja niihin liitetyt unet - tunnelma on käsinkosketeltava:) Taidan jäädä seurailemaan sun blogia, ihania kuvia ja juttuja täällä!

    -Katsku

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voih kiitos kovin :---) ompas ihana kuulla hihi

      Poista
  25. Tykkään tästä ideasta. ihan mahtava, mutta mun mielestä tää on totetutettu liian hillitysti kun aiheena on niinkin surrealistinen aihe kuin uni!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. totta puhut!! mä en oo mikää hirmunen photoshot taituri, joka oli syynä siihe etten halunu mitään hirmu radikaalisia unia. halusin unia, jotka pystyin toteuttamaan realistisesti mut oon kyllä miettiny et reenaisin tota photaria jotta voisin joskus jatkaa vaikka tätä sarjaa :--) mut kiitti!

      Poista